Direktlänk till inlägg 18 april 2013

Aprilväder

Av Johanna Svensson - 18 april 2013 15:02

Idag har jag jobbat 7-14 och är ganska trött nu. Det får bli fryspizza till middag för jag har ingen ork  att laga något vettigt. Jag får csn och lön nästa vecka och då har jag även planerat in en matsedel med lite nya olika spännande maträtter, men tills dess får det bli spaghetti och köttfärsås, varvat med nudlar och äggmacka...


Det har regnat hela förmiddagen, men nu har det klarnat bara för att börja blåsa igen. Träden vajar och flaggorna smattrar, jag får se om jag orkar gå ut på en promenad lite senare, då får jag nog ta på mig ordenligt med kläder.


Jag har inget inbokat imorgon, men jag jobbar lördag kväll. Jag måste säga att jag inte har något emot att jobba kväll på helgerna. Eftersom jag ändå inte är ut och festar kan jag lika gärna tjäna lite pengar istället för att bara sitta hemma. Det är rätt skönt att jobba kväll för det är inte lika mycket jobb och så kan jag sova ut på morgonen. Det är inte så roligt när klockan ringer 5, i alla fall inte när man legat och oroat sig halva natten för att klockan inte kommer ringa. Jag förstår inte varför jag ska hålla på att tänka på det, för klockan har ringt varje morgon och jag har ju aldrig kommit för sent en enda gång till varken skolan eller arbete, men ändå blir jag orolig. Det ska bli skönt när jag blir pensionär så jag slipper hålla på att ställa klockan hela tiden! :P

 
 
farmor

farmor

20 april 2013 09:40

Du slipper att ställa klockan men du vaknar tidigt i alla faal Kram från farmor och tig

http://URL

Johanna Svensson

20 april 2013 12:50

Tusan också! ;)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Svensson - 13 maj 2013 19:20

Nu är lägenheten städad och jag är helt slut. Hur kan man bli så trött av att städa en lägenhet på 40 kvm? I alla fall så sitter jag nu och tar det lugnt, ska läsa tills jag går och lägger mig.   Jag jobbade igår och idag och imorgon skulle jag h...

Av Johanna Svensson - 11 maj 2013 18:27


Jag var ledig i tordags, men jobbade igår och idag. Och jag cyklade till jobbet igen, så det blev ytterligare 4 mil och den här veckan har jag cyklat sammanlagt 12 mil, vilket är helt otroligt om jag får säga det själv. Känner nu i mina ben och fötte...

Av Johanna Svensson - 8 maj 2013 19:12


Idag har jag jobbat ett kort pass, 11:30-15:30. Och eftersom det var så kort passade jag på att cykla till jobbet, så det blev 4 mil idag också. Det blåste mindre i på vägen hem så det tog bara 55 min. Det är riktigt roligt att cykla och även om jag ...

Av Johanna Svensson - 7 maj 2013 19:46


Igår jobbade jag mellan 7-14:30 och när jag kom hem tog jag det lugnt. Idag har jag varit på handledning på skolan och sådan åkte jag in till Ludvika och gick på bibblan, jag gick även till en cykelaffär och införskaffade en ordentlig cykelkorg och s...

Av Johanna Svensson - 5 maj 2013 18:04

Jag jobbade i fredags, igår och idag. Och när jag slutade vid ett idag åkte jag hem, bytte om till cykelkläder och trampade iväg på cykelbanan in till Ludvika igen. Det var jättehärligt och jag cyklade ända till lokalen där Norra gruppen är (där jag ...

Presentation


40-kvm-i-Saxdalen kommer handla om mitt liv här i min första lägenhet som precis som namnet anger är på 40 kvm i Saxdalen. Jag kommer dela med mig av både roliga och vardagliga saker. Jag tänkte även att jag ska lägga upp lite texter längre fram :D

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards