Direktlänk till inlägg 2 maj 2013

Rekordtid på 1000 m

Av Johanna Svensson - 2 maj 2013 18:51

Idag vaknade jag och kände av min högra axel, det var den som var mest stel och spänd igår enligt massören. Jag var ute och gick en stund och det blåste väldigt mycket. Jag kände mig lite nere på förmiddagen, men bestämde mig för att åka in och simma efter lunch. Och det gick hur bra som helst! Jag har aldrig simmat så lätt i hela mitt liv kan jag säga, jag bara plöjde fram i vattnet (på ett mycket graciöst vis så klart...) och jag kände inte av nacken eller axlarna överhuvudtaget vilket är första gången på många år, så massagen var verkligen välbehövlig! Så jag simmade 1000 m på 45 min vilket är det snabbaste jag har simmat på och jag var jättenöjd. Jag såg till att stretcha ordenligt efter också.


Sedan bestämde jag mig för att shoppa lite, jag har ju fått lön och för första gången på tre mån kan jag unna mig något. Och jag hade gett mig den på att hitta en klänning. Så jag gick till Lindex och började prova och prova och prova olika klänningar. Till slut höll jag på att ge upp, men den näst sista visade sig vara perfekt. Och kan ni gissa vilken färg? Japp, den är grön. Och påminner lite om en femtiotalsklänning. Och den satt jättebra så jag köpte den direkt.

Sedan gick jag till Kapphal och hittade ett par jättesköna luftiga trekvartsbyxor med mjuk midja som jag tänker ha på jobbet i sommar. Jag letade även efter en bikini, för när jag skulle simma upptäckte jag att överdelens knäppe hade gått sönder så jag fick knyta ihop banden på ryggen, men en bikini hittade jag inte så jag får fortsätta ha den gamla ett tag till.

Sedan gick jag till bibblioteket och lånade resten i serein om Damernas Dektertivbyrå, jag har äntligen börjat läsa dem och precis som alla säger är dem underbara.


Jag har även prövat en ny maträtt igen. Den här gången blev det Pasta med Aptina (vitost/fetaost) och den innehöll krossade tomater, gurka, creme fraiche och fetaost och det var jättegod! 9,5/10 poäng fick den kan jag säga! Den var egentligen vegtarisk men jag strödde över lite stekt bacon och det blev så gott!


 


Imorgon ska jag jobba 06:30-15:00 så det blir till att ställa klockan på kvart i fem. Men det gör inget för det ska bli skönt att jobba, jag har inte jobbat på snart en vecka så nu börjar jag bli rastlös igen. Man kan jut inte träna hela dagarna och det går faktiskt att tröttna på både läsa och skriva och det är därför som jobb fungerar som tidfördriv, för då börjar jag längta efter att göra andra saker igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Svensson - 13 maj 2013 19:20

Nu är lägenheten städad och jag är helt slut. Hur kan man bli så trött av att städa en lägenhet på 40 kvm? I alla fall så sitter jag nu och tar det lugnt, ska läsa tills jag går och lägger mig.   Jag jobbade igår och idag och imorgon skulle jag h...

Av Johanna Svensson - 11 maj 2013 18:27


Jag var ledig i tordags, men jobbade igår och idag. Och jag cyklade till jobbet igen, så det blev ytterligare 4 mil och den här veckan har jag cyklat sammanlagt 12 mil, vilket är helt otroligt om jag får säga det själv. Känner nu i mina ben och fötte...

Av Johanna Svensson - 8 maj 2013 19:12


Idag har jag jobbat ett kort pass, 11:30-15:30. Och eftersom det var så kort passade jag på att cykla till jobbet, så det blev 4 mil idag också. Det blåste mindre i på vägen hem så det tog bara 55 min. Det är riktigt roligt att cykla och även om jag ...

Av Johanna Svensson - 7 maj 2013 19:46


Igår jobbade jag mellan 7-14:30 och när jag kom hem tog jag det lugnt. Idag har jag varit på handledning på skolan och sådan åkte jag in till Ludvika och gick på bibblan, jag gick även till en cykelaffär och införskaffade en ordentlig cykelkorg och s...

Av Johanna Svensson - 5 maj 2013 18:04

Jag jobbade i fredags, igår och idag. Och när jag slutade vid ett idag åkte jag hem, bytte om till cykelkläder och trampade iväg på cykelbanan in till Ludvika igen. Det var jättehärligt och jag cyklade ända till lokalen där Norra gruppen är (där jag ...

Presentation


40-kvm-i-Saxdalen kommer handla om mitt liv här i min första lägenhet som precis som namnet anger är på 40 kvm i Saxdalen. Jag kommer dela med mig av både roliga och vardagliga saker. Jag tänkte även att jag ska lägga upp lite texter längre fram :D

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards