Direktlänk till inlägg 21 april 2013

Jag hade i alla fall tur med vädret...

Av Johanna Svensson - 21 april 2013 19:07

Ja, klockan sju på kvällen kan jag lugnt konstatera att jag skulle ha stannat kvar i sängen hela dagen idag då inte har varit min dag.


Det började med att jag sova oroligt och var väldigt trött när klockan ringde vid 5. Åkte till jobbet och där blev jag utskälld av en vårdbrukare för att jag inte visade någon hänsyn till nyväckta, att jag inte kunde något, att jag var alldeles för långsam, att jag var för snabb, att jag talade för tyst, att jag skrek för högt och att jag inte kunde prata svenska (tydligen pratar jag danska för vårdtagaren förstod inte ett dyft av vad jag sa...). Och till råga på allt så skulle jag spola toalleten efter att ha tömt kiss och när jag drog i spaken lossade loket och toalleten började spola som en galning (detta skedda vid halv tio på morgon, vid klockan tre höll den fortfarande på att spola så de skulle försöka få dit någon att laga den imorgon). Ett besök som i vanliga fall går på en kvart tog en timme och jag var helt färdig efter det. 


Resten av dagen gick hyfsat och jag kom hem vid halv fyra. Jag hade planerat att springa en runda som heter Dammarna och som är 1 mil, så jag bytte om och snörde på mig löparskorna. Kvart i fyra begav jag mig ut med spänstiga steg för att återkomma linkandes vid halv sju, med totalt leriga skor och byxor och en lätt kramp i rectum...


För det visade sig att rundan gick i skogen (vilket i sig inte var något problem) men vi har haft ganska mycket snö och sedan en hel del regn så det var mer eller mindre översvämmning i skogen. Efter tjugo meter var jag blöt om fötterna men jag löpte på, hurtig som jag är. Efter ett tag kom jag till snö med vatten ovanpå, jag sprang över det och gick igenom så jag fick vada tio meter i isvatten upp till vaderna, men jag fortsatte som den entusiastiska löparen jag är. Efter isvattnet kom jag till ett sandtag där jag fick siså där ett kg sand i skorna men tro inte att jag bangade för det, nej utan jag fortsatte i något långsamare tempo. Och efter att ha sprungit några hundra meter i tätt snårskog (och då menar jag verkligen tät) lyckades jag hitta tillbaka till löparspåret igen. Då kom jag upp på typ en platå eller en plan dal (ett stor område med skog i mitten alla fall). Och för varje steg jag tog sjönk jag ner ca fem cm i sanden/leran. Skorna var snart helt täckta men jag kämpade vidare för skam den som ger sig, eller hur...


Till slut fick jag dock gå istället för fötterna kändes som cement, men tror ni att jag vände för det? Nej, utan jag tänkte att jag har kommit så pass långt att jag skulle få det längre genom att vända så jag fortsatte...


Jag ska även nämna att jag var helt själv förutom fem stycken vindkraftverk och väldigt mycket älgspår, dessutom hade jag inte mobilen med mig för den låg hemma på laddning...


Det var upp och ner genom terräning, det var vadning genom bäckar, klafsning i leran och en hel del svordommar kan jag säga. Jag tänkte hela tiden att jag snart måste vara framme och att det inte var någon ide att vända. Tills jag märkte att spåret gick i en cirkel och ledde tillbaka till exakt samma väg jag kommit ifrån...


Så det var bara att korsa bäckarna, klafsa i sanden/leran, passera sandtaget och vada genom sammm isvatten igen...


Jag har ingen aning om det verkligen var en mil jag sprang/gick men jag var utet i 2,5 timme så jag har i alla fall fått träna även om det inte blev på det sättet jag hade tänkt.


Men jag hade i alla fall tur med vädret. Solen strålade och fågeljävlarna kvittrade för fan hela jävla tiden...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Svensson - 13 maj 2013 19:20

Nu är lägenheten städad och jag är helt slut. Hur kan man bli så trött av att städa en lägenhet på 40 kvm? I alla fall så sitter jag nu och tar det lugnt, ska läsa tills jag går och lägger mig.   Jag jobbade igår och idag och imorgon skulle jag h...

Av Johanna Svensson - 11 maj 2013 18:27


Jag var ledig i tordags, men jobbade igår och idag. Och jag cyklade till jobbet igen, så det blev ytterligare 4 mil och den här veckan har jag cyklat sammanlagt 12 mil, vilket är helt otroligt om jag får säga det själv. Känner nu i mina ben och fötte...

Av Johanna Svensson - 8 maj 2013 19:12


Idag har jag jobbat ett kort pass, 11:30-15:30. Och eftersom det var så kort passade jag på att cykla till jobbet, så det blev 4 mil idag också. Det blåste mindre i på vägen hem så det tog bara 55 min. Det är riktigt roligt att cykla och även om jag ...

Av Johanna Svensson - 7 maj 2013 19:46


Igår jobbade jag mellan 7-14:30 och när jag kom hem tog jag det lugnt. Idag har jag varit på handledning på skolan och sådan åkte jag in till Ludvika och gick på bibblan, jag gick även till en cykelaffär och införskaffade en ordentlig cykelkorg och s...

Av Johanna Svensson - 5 maj 2013 18:04

Jag jobbade i fredags, igår och idag. Och när jag slutade vid ett idag åkte jag hem, bytte om till cykelkläder och trampade iväg på cykelbanan in till Ludvika igen. Det var jättehärligt och jag cyklade ända till lokalen där Norra gruppen är (där jag ...

Presentation


40-kvm-i-Saxdalen kommer handla om mitt liv här i min första lägenhet som precis som namnet anger är på 40 kvm i Saxdalen. Jag kommer dela med mig av både roliga och vardagliga saker. Jag tänkte även att jag ska lägga upp lite texter längre fram :D

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards