Alla inlägg den 6 januari 2013

Av Johanna Svensson - 6 januari 2013 16:32

Ja, då är jag tillbaka i Saxdalen, eller jag kom rättare sagt hem igår. Det var verkligen en stor skillnad att åka ifrån ljudliga Hova till tysta Saxdalen, men samtidigt rätt skönt också. Två veckor kan vara lång tid att tillbringa med andra människor...


I alla fall så har jag hunnit med en hel del under jul. Jag har börjat springa igen, jag trotsar ishalkan och springer två km. Slutade springa i slutet av okt och det märks för löpartekniken är inte den bästa. Men jag kämpar på, thai-boxningen börjar på onsdag vilket är skönt så att jag kan börja träna på allvar igen.


 


Jag har dessutom ridit Flora igen och det går bättre och bättre, jag är inte rädd längre för henne (bara när jag inte har skor med stålhätta och hon ser ut som om hon vill ställa sig på mina fötter...)


 


Sen har jag äntligen lärt mig att äta stekt ägg! :D Innan jag åkte till Nya Zeeland så bestämde jag mig för att lära mig äta både gröt och ägg eftersom det är nyttigt och bra. Gröten klarade jag utan några större problem, men det var värre med äggen kan jag säga. Jag tycker bara att de luktar som grisskit och då kan jag inte äta dem. Men så bestämde jag under julen för att testa stekt ägg och sagt och gjort så gjorde jag det och nu tycker jag att det är riktigt gott! :D


 


Jag har även ringt till Robins föräldrar i Mora och ska åka upp dit till helgen för att få hjälp med skidköp inför Kortvasan, kan ju vara bra om jag har ett par skidor att börja träna med nu ca en och en halv månad innan loppet...Men bättre sent än aldrig!


Har även varit på julgransplundring idag i folkets hus här i Saxdalen. Det var barnfamiljer, pensionärer....och jag. Jag satt på en stol och sjöng med i låtarna medan barnen dansade kring granen. De spelade "Vi äro musikanter allt i från Skaraborg" och då fick jag helt plötsligt lust att vända mig till mig granne och säga att jag faktiskt kommer ifrån Skaraborg, men det gjorde jag inte.


Imorgon börjar skolan igen och då är det dags att påbörja bearbetningen av Vandraren, vilket jag ser fram emot. Jag hoppas även att vi kommer ha fler lektioner den här terminen...


Det var nog allt för idag, ska göra kycklig med ädelost ikväll, Har köpt nyttig mat och tänker se till att hålla mig på den "smala vägen" så att säga. Så träna och äta rätt är mitt nytt motto!



Presentation


40-kvm-i-Saxdalen kommer handla om mitt liv här i min första lägenhet som precis som namnet anger är på 40 kvm i Saxdalen. Jag kommer dela med mig av både roliga och vardagliga saker. Jag tänkte även att jag ska lägga upp lite texter längre fram :D

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards