Alla inlägg den 9 januari 2013

Av Johanna Svensson - 9 januari 2013 09:39

Igår så gjorde jag verkligen inte mycket. Det började med att jag på måndagskvällen inte gick och la mig förrän vid halv 2 då jag läste ut en av Twilight böckerna. Jag gick upp, åt frukost och var nervös eftersom jag hade bestämt mig för att ringa till Spendrups och anmäla mitt intresse för sommarjobb. Men hon jag skulle ringa till var först inte inne, sedan svarade hon inte, sedan var hon upptagen och sedan svarade hon inte igen. Men till slut fick jag tag i henne och nu är min ansökan inskickad. Det är min första riktiga jobbansökan eftersom jag har känt dem andra jag jobbat hos.


Efter det började jag läsa en ny bok och självklart så fastnade jag i den i så hög grad att jag inte gjorde något annat resten av dagen. Vid sjutiden fick jag tvinga ut mig själv på en promenad för min kropp var så stel, sedan fortsatte jag att läsa tills boken var klar vid tio. Då gick jag och la mig.


I morses ringde klockan vid 8, men jag låg kvar till havl nio innan jag gick upp. Har aldrig kunnat ligga kvar i sängen förrut, men sedan jag kom hem från Nya Zeeland har jag upptäckt att det är väldigt skönt att bara ligga och vakna till lite i taget.


Jag satt och åt frukost i godan ro när strömmen gick i hela lägenheten, blev väldigt förvånad och gick ut för att kolla ifall det var likadant hos mina grannar. Det var mörkt hos dem, men jag visste inte ifall det berodde på strömavbrott eller för att de inte var hemma. Skulle precis ringa till pappa och fråga om proppar när strömmen kom tillbaka igen, så det måste ha varit något fel med ledningarna. Det lustiga är att jag faktiskt tänkte på strömavbrott igår och undrade hur man gjorde för att klara sig i en lägenhet utan vedspis. 


Idag ska jag ut på en promenad, resercha inför vårt grupparbete och påbörja novellen vi ska skriva, för att sedan åka på träning ikväll vilket jag ser fram emot :D

Presentation


40-kvm-i-Saxdalen kommer handla om mitt liv här i min första lägenhet som precis som namnet anger är på 40 kvm i Saxdalen. Jag kommer dela med mig av både roliga och vardagliga saker. Jag tänkte även att jag ska lägga upp lite texter längre fram :D

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards