Alla inlägg den 7 januari 2013

Av Johanna Svensson - 7 januari 2013 16:40

Nu har jag gått första dagen på vårterminen och det är tur att jag haft två veckor på mig att vila upp mig för vi började med hårdkörning direkt, vi hade nämligen lektion i hela 4 timmar!!! Fatta hur ansträngande det var efter att ha haft typ bara tio min morgonsamling förrut...


Och vad började vi med? Jo, inget mindre än erotik och kärlek i skönlitteraturen...

Och eftersom Örjan hade förutspått de många fnissningarna som kom då han medelaade ämnet hade han förberett en mycket torftig föreläsning om erotik i skönlitteraturen. Han pratade om hur erotik kunde vara och hur den har skildrats genom tiderna, han tipsade även om hur man ska skriva erotik på bästa sätt.


För självklart så fick vi en skrivuppgift på det här. Först har vi ett grupparbete om att disskutera hur kärlek har skildrats i skönlitteraturen genom tiderna, men vi ska också skriva en erotisk eller en kärleksnovell på 15 000 tecken som ska vara inne fredag den 18 jan...


Det här kommer helt klart bli den svåraste uppgfiften hittilis eftersom han går igenom novellerna med oss sedan. Så jag kommer verkligen behöva komma ihåg att jag inte är min text, utan det är bara ett par krumelurer på ett papper...


Min grupp består av fem tjejer så vi hade rätt roligt när vi disskuterade kärlek i skönlitteraturen...

Vi har även bestämt att vi ska gå ut fredag 25 januari på ett ställe som heter Piren, då de ska ha live-diso. Så nu har jag börjat bli lite social också (tog mig bara ett halvår eller så för att bli det, men bättre sent än aldrig...)


Har varit ute och gått en promenad och ätit kesella med russin, vilket var väldigt gott kan jag säga. Ska verkligen fösöka få ordning på mellanmål och mat så att jag mår bra ;D

Presentation


40-kvm-i-Saxdalen kommer handla om mitt liv här i min första lägenhet som precis som namnet anger är på 40 kvm i Saxdalen. Jag kommer dela med mig av både roliga och vardagliga saker. Jag tänkte även att jag ska lägga upp lite texter längre fram :D

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards