Alla inlägg den 24 januari 2013

Av Johanna Svensson - 24 januari 2013 20:36

Har lyckats köra fast ordentligt i mitt skrivande idag, eller det hände snarare igår med det har blivit värre idag. Vi skulle skriva en dikt tills idag och vi fick välja tema fritt. Jag valde att skriva en dikt som jag kunde ha med i Vandaren. Det var bara det att när jag började skriva började jag tänka på namnen på mina länder. När jag kom på dem så tänkte jag att jag skulle kolla upp dem på nätet så att det inte finns några länder på riktigt med samma namn, men sen kom jag mig aldrig för att kolla upp namnen...


Vilket jag ångrar nu efter att ha skrivit klart manuset och upptäckt att det mina namn inte funkar! Jag upptäckte det igår och jag har inte kunnat skriva en enda rad för att jag inte har kunnat komma vidare. Jag måste komma på nya namn och det JÄVLIGT svårt kan jag säga!!! *___*


Jag har aldrig stött på det här problemet förut och känner mig rätt knäckt för tillfället för det känns som om hela manuset fallar ihop som ett korthus framför ögonen på mig, för hur trovärdigt är det att ha en värld utan namn på länderna?????


Jag har ätit och promonerat och läst min nya tidning som heter Skriva  (ett reportage handlar om just fantasy, men de tar tyvärr inte upp problematiken med namn...), allt för att få igång tänktandet igen...men förgäves!


Jag tänker inte ge upp, jag har ju inte skrivit på det här manuset i över två år för att bara sluta pga av ett problem, men just nu tycker jag oerhört synd om mig själv och vet inte hur jag ska komma vidare. Får nog ta ett allvarligt snack med Örjan och se om han kan ge mig några tips för det står helt stilla i huvudet på mig!


Nu tänker jag gå och lägga mig och glömma allt som har med namn på länder att göra!






Presentation


40-kvm-i-Saxdalen kommer handla om mitt liv här i min första lägenhet som precis som namnet anger är på 40 kvm i Saxdalen. Jag kommer dela med mig av både roliga och vardagliga saker. Jag tänkte även att jag ska lägga upp lite texter längre fram :D

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards