Alla inlägg den 16 januari 2013

Av Johanna Svensson - 16 januari 2013 20:08

 Har precis ätit efter att ha kommit efter en lyckad träning! :D Jag fick beröm för perfekta low-kicks (sparkar från midjan och nedåt) så jag blev jätteglad. Vi har höjt tempot nu efter jul och det kommer bli tuffare och tuffare för varje gång, men jag är tycker att det är bra för jag vill komma vidare i träningen nu.

 Vi gjorde olika kombinationer och det var också roligt, även om det var svårt. En kombination bestod av två raka slag, en uper-cut (slag underifrån), en krok (slag från sidan) och sedan ett knä i magen. En annan var att stoppa den som höll i mistarna med en lätt front-kick (spark i magen), slå två raka slag, sparka en roundhouse kick med vänster ben (spark över midjan och uppåt) och avsluta med en roundhouse kick med höger ben. Och meningen med kombinationer är att allt ska ske på en gång, så det ska inte vara någon paus emellan, så ni kan nog förstå att man är rätt trött efter tio kombinationer. Men det är ändå härligt! :D


I mångdags var jag till skolan och sedan åkte jag in till stan där jag bland annat köpt låsspray (billåset fryser hela tiden och det funkar inte så bra med att avända en tändare) och 5 kilos hantlar så att jag börja träna min armuskler inför skidåkningen. När jag kom hem så gick jag en promenad i en timme och sedan tog jag det lugnt.


Igår så tog jag på mig skidkläderna och pjäxorna, stoppade in skidorna i bilen och begav mig till Ljungåsen vilket är ett skidställe endast en mil ifrån där jag bor. Det finns flera olika spår där och jag valde  att börja med ett av de lättaste med endast plan mark för att få in åktekniken. Rundan var på 3 km och jag åkte den två gånger så det blev 6 km.

 Det var mulet, blåsigt, det snöade och jag var själv. Dessutom undrade jag hur tusan det kom sig att jag befann mig där i skidspåret och svettades när jag hade kunnat stanna hemma och läsa en bok.

 Jag undrar det varje gång jag gör en fysisk aktivitet och det enda svaret jag har på den undran är att jag har upptäckt hur kul det är att träna.


Och imorgon bär det troligtvis av till skidspåren igen för ännu en runda! Jag har nog blivit galen...

Presentation


40-kvm-i-Saxdalen kommer handla om mitt liv här i min första lägenhet som precis som namnet anger är på 40 kvm i Saxdalen. Jag kommer dela med mig av både roliga och vardagliga saker. Jag tänkte även att jag ska lägga upp lite texter längre fram :D

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards