Alla inlägg den 31 januari 2013

Av Johanna Svensson - 31 januari 2013 15:43

Det blir visst lite si och så med bloggandet. En del dagar känner jag att jag har mycket att skriva om, en del dagar inenting. Har dessutom börjat läsa igen så all min vakna tid går till att vända sidor...


Den här veckan har varit lugn. Vi har gått igenom poesi i bunden form, alltså med rim, versmått, versfot och fan och hans moster...

Lite krångligt tycker jag, men försöker förstå. Vi har fått i uppgift att skriva en dikt i bunden form och det kommer bli svårt. Jag får ingen ordning på troké, jambo och alla andra betoningar som finns på stavelserna, för att inte tala om själva stavelserna! Det är meningen att man ska klappa med händerna samtidigt som man säger ordet och därmed hör man hur många stavelser det är i ordet. Något som går mig fullkomligt förbi...


Var på träningen igår och jag kan säga att jag har bra dagar, mindre bra dagar och riktig dåliga dagar när det gäller träningen. Igår var en mindre bra dag. Tränaren sa till mig om en del saker, jag blev då irriterad eftersom jag verkligen försöker. Tränaren såg det och skyndade sig att säga att det annars såg bra ut. Det var dock för sent och jag var irriterad resten av träningen. Jag försöker se till att äta ordentligt innan så att jag inte blir irriterad pga av hunger. Men en del dagar har jag helt enkelt inte den rätta energin eller orken som krävs för träningen. Det är alltid då tränaren säger till mig, vilket inte direkt bidrar till att höja mitt humör. Men jag kämpar på och fortsätter att gå eftersom det är så himla roligt det dagar när allt känns bra!


Det har töat här uppe sedan i söndags. Från att ha varit 20 minus förra helgen har det nu varit 3 plus hela veckan. Det har gjort att jag inte kunnat åka skidor, men jag åkte en hel del innan så jag tänker att det inte gör något. Jag håller igång med träningen och promenader.


Imorgon ska jag, linnea och anneli träffas och ha textanalys igen, vilket ska bli roligt.

Presentation


40-kvm-i-Saxdalen kommer handla om mitt liv här i min första lägenhet som precis som namnet anger är på 40 kvm i Saxdalen. Jag kommer dela med mig av både roliga och vardagliga saker. Jag tänkte även att jag ska lägga upp lite texter längre fram :D

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards