Alla inlägg den 20 januari 2013

Av Johanna Svensson - 20 januari 2013 13:56

Ja, idag har jag återigen varit ute och åkt skidor. Jag åkte dit vid halv elva och då var det inte så många bilar där, men när jag var klar var hela parkeringen full eftersom alla passade på att åka denna fina söndag. Jag blev lite besvärad först för jag tycker inte om att visa upp min nybörjateknik. Men så gav jag mig själv en mental spark i baken och tog på mig skidorna. Sedan började jag åka...


Jag åkte ju som sagt var nio km vilket innebär 3 varv på den rundan som jag åkte. På dessa  9 km blev jag omkörd minst 20 gånger och jag körde om 1. Men jag är inte säker på att det gills som en "riktig" omkörning för det var en liten flicka och hennes pappa som stod helt still i spåret. Efter det dröjde det inte länge innan det kom en annan flicka med sin pappa och de hade riktiga träningskläder med sitt klubbnamn på! Jag kämpade på i spåret när flickan bara gled förbi och var oförskämt glad! Då fick jag väldigt stor lust att sträcka ut staven och lägga krokben för henne, men hon hann tyvärr åka förbi mig med flera meter innan jag hann göra det...


Men med tanke på att min skiderfarenhet bestått av att mamma gjorde ett spår på stubbåkern och sedan föll vi som käglor fram tills jag var tolv och vägrade ta på mig ett par skidor igen så tycker jag ändå att jag lyckas rätt bra. Jag hade aldrig kunnat tro att jag skulle åka skidor tre dagar i veckan och idag åka 9 km. Så trots alla omkörningar och trots att jag kände mig otrotlig löjlig så har jag bestämt mig för att svara stolt! För mig är det nämligen en prestation att endast ta på sig skidorna och ge sig ut.


Igår var Linnea och Anneli här på en snabbvisit, då Linnea hade sina föräldrars bil och sedan skulle träffa en kompis i stan. Men jag hann med att bjuda på lassange, vilken blev väldigt god! Sedan fick jag hjälp med att sätta upp min hallampa så jag har äntligen lyse när jag kommer hem! 


 



Sedan åt vi fruktsallad med grädde och riven mörk choklad, vilket var väldigt gott det med kan jag säga! :D


Nu har jag skrivit på mitt CV, för jag ska ringa till hemtjänsten imorgon och anmäla mitt intresse som vikarie. Jag har desutom tvättat och ska gå och hämta tvätten nu, sedan är det dags för mat. Efter det ska jag börja bearbeta Kapitel 2 på Vandraren vilket ska bli roligt :D


Presentation


40-kvm-i-Saxdalen kommer handla om mitt liv här i min första lägenhet som precis som namnet anger är på 40 kvm i Saxdalen. Jag kommer dela med mig av både roliga och vardagliga saker. Jag tänkte även att jag ska lägga upp lite texter längre fram :D

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards