Alla inlägg den 27 januari 2013

Av Johanna Svensson - 27 januari 2013 14:36

Idag har jag taigt hand om ett berg av disk. Hela diskbänken var fylld och eftersom jag hade användt allt proslin tog jag pch diskade en tallrik direkt ifrån den smutsiga högen när jag behövde. Jag har inte orkat ta tag i disken under veckan, men idag ryckte jag upp mig och diskade i en timme! Så nu har jag lärt mig att diska tallriken direkt när jag har ätit...


Helgen har mest bestått av att sova och läsa, åkte till bibliotektet igår och lånade siså där 15 fantasyböcker, kände att jag behövde få lite inspriationen. Namnproblemet löste sig dock väldigt lätt. Jag upptäckte att ett av mina länder hade samma namn som en liten by i något litet jävla land som jag aldrig har hört talas om och Örjan sa att det inte gick. Då bytte jag ut första boktaven som var ett S till ett C och då funkade det. Dessutom sa örjan att det inte gör något att en land betyder åsna på arabiska, så länge det inte blir tal om någon översättning. Men då tänker jag överlåta namnändringen på en expert!


Så jag har börjat bearbeta kap 2 och som vanligt går det åt skogen med min planering. Det är meningen att jag gå igenom texten och se vad jag ska stryka, utveckla eller lägga till. Men jag kommer alltid på en ny scen som jag måste lägga till så jag har redan lagt till sju sidor till kap 2, vilket ger mig extra arbete då jag kommer bli tvungen att gå igenom de sidorna en gång till...fast samtidigt så blir manuset bara bättre och bättre så det gör egentligen inte så mycket :)


Har börjat känna mig förkyld och därför har det inte blivit någon skidåkning i helgen. Men jag dessutom inte haft någon ork eller kraft till det för som vanligt så har jag gjort för mycket igen. Förrförra veckan promonerade jag, åkte skidor, tränade thai-boxningen, åkte skidor och tränade thai-boxningen vilket fick mig att krokna ordentligt i måndags. Så jag har återigen insett att jag måste ta det lugnare. Jag klarar inte av att träna varje dag. Jag tycker att jag borde lära mig det någon gång, men tydligen inte...


Har äntligen köpt mig en hålslagare så att jag sätta in alla betalda räkningar i min pärm och därmed slipper ha dem liggades överallt i bokhyllan. Passade även på att köpa mig en häftapparat också då det kan vara bra att ha. Men jag lyckas alltid glömma bort att köpa whiteboardpennor till min magnettavla jag har på skrivbordet...


Imorgon är det skola igen och då ska vi gå igenom poesi. Vi hade en liten skrivuppgift förra veckan och vi fick skriva vad vi ville, men vi var tungen att skriva i en annan form än vad vi var vana vid. Jag skriver helst i tredje person och med mycket detaljer så jag valde att skriva med endast dialoger vilket var väldigt roligt kan jag säga, även om det var svårt i början att inte skriva ut några detaljer. Funderar på utveckla den här lilla texten längre fram :)


-   Älskar du mig?

-   Klart jag gör.

-   Är det verkligen säkert?

-   Ja, varför frågar du?

-   Ville bara veta.


Paus.

 

-   Är du säker på att du älskar mig?

-   Jag säger ju det!

-   Men hur vet jag att du talar sanning?

-   Vad är det här? Något slags korsförhör, eller?!

-    Vem vet.


Paus.

 

-   Nu vill jag att du ska vara ärlig, älskar du mig?

-   HERREGUD, VAR HAR DU FÅTT TAG I DEN DÄR PISTOLEN?!

-   Spelar ingen roll. Det som spelar roll är om du älskar mig eller inte.

-   Du är ju för fan inte riktigt klok! Jag har ju sagt att jag älskar dig!

-   Och jag tror dig inte.


Paus.

 

-   Nå, älskar du mig eller inte?

-   Snälla, jag ber dig. Lägg ifrån dig pistolen!

-   Inte förrän du svarat på min fråga. Du säger att du älskar mig, men då vill jag veta om du älskar mig så mycket att du är beredd att dö för det.

-    Lägger du ifrån dig pistolen om jag svarar på frågan?

-    Ja.


Längre paus.

 

-   Jag älskar dig så mycket att jag är beredd att dö för det!

-   Synd bara att jag inte älskar dig.


Ett pistolskott hörs och en kropp faller till golvet.

Presentation


40-kvm-i-Saxdalen kommer handla om mitt liv här i min första lägenhet som precis som namnet anger är på 40 kvm i Saxdalen. Jag kommer dela med mig av både roliga och vardagliga saker. Jag tänkte även att jag ska lägga upp lite texter längre fram :D

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards