Alla inlägg den 11 januari 2013

Av Johanna Svensson - 11 januari 2013 14:05

Under gårdagen var jag till skolan och diskuterade vår gruppuppgift om hur kärlek skildras i skönlitteraturen. Jag fick dessutom ett tips om en bra tidning som heter Skriva och jag har nu ordnat en helårspremnuation på den, 6 nr för 250 kr. Helt okej enligt mig då jag kommer få massor av tips och råd för att skriva.


När jag kom hem gick jag ut på en promenad. Jag provade en ny väg den här gången och det visde sig vara en mycket brant och mycket lång uppförsbacke, men som tur var så blev det ju nerförsbacke när jag vände och gick hem. Var ute i över en timme så det var väldigt skönt.


Efter det började jag skriva på den erotiska novellen som vi har i arbetsuppgift. Först hade jag ingen riktig aning om hur jag skulle skriva den, för jag har aldrig skrivit en helt erotisk novell. Men eftersom erotik ändå har en stor roll i skönlitteraturen känner jag att det är viktigt att jag tar det här på allvar och försöker skriva så bra jag kan. Så jag fick en ide och började skriva. Max längden var 15 000 tecken och min novell landade på 17 000 tecken. Har lyckats korta ner den till 16 000 nu. Pratade med Örjan och han sa att det inte gör något, utan att antal tecken är mest en riktlinje.

Ska nog ändå se ifall jag kan korta ner den lite till, då jag märker att jag faktiskt skriver mycket bättre ifall jag måste korta ner saker. För då kan jagi inte hålla på att sväva iväg med en massa onödiga detaljer om allt och alla som egentligen inte är så viktiga för berättelsen.

Jag är faktiskt nöjd med handlingen och jag funderar på att lägga ut den här när jag är klar med den. Och om jag gör det så vill jag hemskt gärna att folk inte dömmer den för vad den handlar om. Känner man att det inte alls är ens typ av text behöver man inte läsa klart den och man behöver verkligen inte tala om det för mig. En tanke med den här bloggen är jag ska börja publicera texter och självklart vill jag ha kritk, men det ska vara konstruktiv!


Ikväll ska jag på träning, får hoppas att jag inte får ett sådant skrattanfall som jag fick i onsdag. Vi skulle sparra mot varandra och när ledaren tittade på mig och Christina så kunde jag inte låta bli att skratta för jag kände mig en aning löjlig. Måste verkligen jobba på att komma över den känslan, för det blir ju en aning svårt att gå en match ifall jag känner mig för löjlig för att boxas. Det funkar när jag är irriterad för då vill jag slå till den andra, men jag kan ju inte vara irriteerad på varenda träning och jag tror inte att den metoden funkar ändå...


Har även ringt och pratat med Maj-Brit så imorgon åker jag till Mora. Ska vara där mellan nio och tio så att vi kan "Hänga på dörren till sportaffären" enligt Maj-Britt- Jag ska få hjälp med all utrustning och sedan bär det ut i spåren, både imorgon och på söndag. Jag har en känsla av att jag kommer känna att jag lever på måndag...

Men det ska ändå bli roligt att lära mig åka skidor igen och jag ser fram emot att åka Kortvasan. ska bara träna lite till....

Presentation


40-kvm-i-Saxdalen kommer handla om mitt liv här i min första lägenhet som precis som namnet anger är på 40 kvm i Saxdalen. Jag kommer dela med mig av både roliga och vardagliga saker. Jag tänkte även att jag ska lägga upp lite texter längre fram :D

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards