Direktlänk till inlägg 21 januari 2013

Utdelning av CV

Av Johanna Svensson - 21 januari 2013 18:38

Idag har jag gått och delat ut CV:n! Jag har ju skickat in till Spendrups, men det är ju lika bra att backa upp med lite fler jobbansökningar.


Så jag drog med mig Anneli som moraliskt stöd då jag aldrig har sökt jobb på det här viset förut. Allt började med att jag skulle skriva ut mina CV:n och personliga brev på skolan och då tog stiften i häftklamern slut. Då tänkte jag att vi kunde åka till Ica och köpa en häftklamer och även börja dela ut CV:na där. Så vi åkte till Ica, men de hade inga häftklamrar. Då åkte vi till Willys och fick samma resultat! Så vi fick åka in till centrum och gå till bokhandeln, där jag äntligen kunde köpa mig en häftklamer!


Sedan åkte vi till Willys igen för att börja dela ut CV:n. Jag fick tala med butikschefen och det blev ett tvärt nej, de ville ha folk med erfarenhet inom matbranschen och därför tog hon ens emot mitt CV. Jag har aldrig fått ett nej förut vid jobbansökan och blev nästan helt knäckt av det, kände mig helt gråtfärdig trots att det inte var hela världen. Men så repade jag mig och vi gick vidare till Ica, men där var inte butikschefen där så jag kunde inte lämna något. 


Jag skulle även dela anmäla mitt intresse hos barn och ungdomsenheten och vård och omsorgsenheten för vikariat inom förskola och hemtjänst. Jag hade försökte ringa hela förmiddagen men kom inte fram, men så blev jag uppringd av en kvinna på BU och eftersom vi var i närheten så åkte vi till förvaltningshuset i Ludvika. Där fick jag prata med kvinnan och hon tog emot mitt CV och sa att de skulle skriva upp mig på vikarielistan inom förskolan. 


Det visade sig dessutom att VO fanns i samma byggnad så jag gick dit och knackade på. Kvinnan som jobbade var väldigt positiv och tyckte att var det bra att jag hade ett utdrag ur belastninsregisret, körkort, egen bil och var öppen att jobba inom alla delar av vård och omsorg. De skulle ha möte imorgon och då skulle hon ta med sig min ansökan.


Sedan tog vi en fika på stan för jag var helt slut, ingen har talat om för mig hur ansträngande det är att söka jobb! Efter fikat åkte Anneli tillbaka till skolan och jag fortsatte min vandring. Jag gick till hemköp och där gav jag mitt CV till en anställd som gick iväg med det till butikschefen och det hände på Lidl och Coop också. Jag vet att man helst ska träffa butikschefen personligen, men de var inte där eller på möte så jag tänkte att de får mitt CV i alla fall och om de nu är intresserad så hör de av sig för en intervju.


Efter att lämnat det sista CV:et var jag helt utmattad så jag köpte en fryspizza och påse godis. Sedan åkte jag hem och tog ett fotbad medan jag drack en kopp te och lyssnade på Alf Robertsson (som är väldigt bra!). Jag blev sittandes i en timme, så trött var jag!


Men nu har jag i alla fall var ute och gjort en hel del för att söka sommarjobb, vilket känns skönt. Så nu får jag vänta och se vad som händer. 


Nu tänker jag njuta av min påse godis, vilket ska bli extra gott då jag inte ätit godis på nästan en hel månad (så går det när man betalar maten själv och dessutom tränar mycket...)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Svensson - 13 maj 2013 19:20

Nu är lägenheten städad och jag är helt slut. Hur kan man bli så trött av att städa en lägenhet på 40 kvm? I alla fall så sitter jag nu och tar det lugnt, ska läsa tills jag går och lägger mig.   Jag jobbade igår och idag och imorgon skulle jag h...

Av Johanna Svensson - 11 maj 2013 18:27


Jag var ledig i tordags, men jobbade igår och idag. Och jag cyklade till jobbet igen, så det blev ytterligare 4 mil och den här veckan har jag cyklat sammanlagt 12 mil, vilket är helt otroligt om jag får säga det själv. Känner nu i mina ben och fötte...

Av Johanna Svensson - 8 maj 2013 19:12


Idag har jag jobbat ett kort pass, 11:30-15:30. Och eftersom det var så kort passade jag på att cykla till jobbet, så det blev 4 mil idag också. Det blåste mindre i på vägen hem så det tog bara 55 min. Det är riktigt roligt att cykla och även om jag ...

Av Johanna Svensson - 7 maj 2013 19:46


Igår jobbade jag mellan 7-14:30 och när jag kom hem tog jag det lugnt. Idag har jag varit på handledning på skolan och sådan åkte jag in till Ludvika och gick på bibblan, jag gick även till en cykelaffär och införskaffade en ordentlig cykelkorg och s...

Av Johanna Svensson - 5 maj 2013 18:04

Jag jobbade i fredags, igår och idag. Och när jag slutade vid ett idag åkte jag hem, bytte om till cykelkläder och trampade iväg på cykelbanan in till Ludvika igen. Det var jättehärligt och jag cyklade ända till lokalen där Norra gruppen är (där jag ...

Presentation


40-kvm-i-Saxdalen kommer handla om mitt liv här i min första lägenhet som precis som namnet anger är på 40 kvm i Saxdalen. Jag kommer dela med mig av både roliga och vardagliga saker. Jag tänkte även att jag ska lägga upp lite texter längre fram :D

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards